UR Pedagogiska Frågor

Sett 2024 : Lärares roll i en digitaliserad värld

Vilka är de viktigaste aspekterna av digitaliseringen och AI:s intåg i skolan när lärare får välja? Utifrån en medlemsundersökning Sveriges lärare diskuteras här frågor som lärare själva har pekat ut. Det gäller bland annat fusk med hjälp av AI, begränsad egen kompetens om AI och ogenomtänkta investeringar i tekniska system. Medverkande: Åsa Fahlén, ordförande för Sveriges lärare, Camilla Askebäck Diaz, it-pedagog på Alviksskolan, och Johan Falk, undervisningsråd på Skolverket. Moderator: Petronella Barvaeus. Inspelat på Settdagarna på Kistamässan den 16 april 2024. Arrangör: Easyfairs.
  • Originaltitel: Sett 2024 : Lärares roll i en digitaliserad värld
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Petronella Barvaeus, Åsa Fahlén, Camilla Askebäck Diaz, Johan Falk
  • Produktionsår: 2024