UR Information Och Media

UR Samtiden - Bokmässan 2020 : Bildberättande och konsten att läsa bilder

Om vikten av att kunna kommunicera med och tolka bilder och bildberättandets betydelse för demokratin. Deltar gör Gunnar Bjursell, professor emeritus, filmproducent Kalle Boman, illustratören Stina Wirsén, Håkan Sandh, fd chef, Kulturskolerådet, och professor Tarja Karlsson Häikiö. Programledare är Gunilla Kindstrand. Inspelat den 24 september 2020 på Fotografiska i Stockholm. Arrangör: Läsrörelsen i samarbete med Postkodstiftelsen, Forum för levande historia och Sveriges Skolledarförbund.
  • Actors: Gunnar BjursellKalle BomanStina WirsénTarja Karlsson HäikiöGunilla KindstrandHåkan Sandh;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Bokmässan 2020 : Bildberättande och konsten att läsa bilder
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2020