Filmo

Filmo-logo

Välkommen till Filmo

Vi erbjuder inspirerande utbildningsfilmer för både yngre och framförallt äldre elever! Filmerna är ett högst pedagogiskt komplement till undervisningen i skolan. Till våra filmer finns dessutom stöttande lärarhandledningar med praktiska övningar och diskussionsfrågor som är kopplade till grundskolans läroplaner och gymnasiets kursmål.

Här på Film och Skola kan du precis som vanligt söka bland våra kvalitativa filmer. Vill du se filmerna strömmande och utan tidskrävande beställningar rekommenderar vi ett abonnemang. Som abonnentkund har du direkt tillgång till att spela filmerna och kan dessutom ladda ner den tillhörande lärarhandledningen utan väntetid. Vill du köpa DVD:er med tillhörande lärarhandledning kontaktar du oss enligt nedanstående rubrik.

Beställ DVD:

Mejla info@filmochskola.se om du önskar köpa utbildningsfilm på DVD. Alla filmer som finns tillgängliga som DVD är märkta med ”Finns även att beställa som DVD”.
Du kan även nå oss på telefon: 08-445 25 50. OBS! Vi erbjuder ibland paketerbjudanden av DVD, se Informationsblad om filmer i vänstermenyn.

Filmos titlar finns att söka på Film och Skola

Filmos webbsida har upphört och våra filmtitlar är nu sökbara här på vår strömmande sajt www.filmochskola.se i stället. Filmo har sedan starten 1938 erbjudit kvalitativa undervisningsfilmer till skolor och andra pedagogiska instanser. Numera är all film strömmande (nedladdningsbar direkt från hemsidan) men du kan fortfarande beställa de flesta filmer i DVD-format.

Bakgrund

Filmo är en stor distributör av utbildningsfilm som i 80 år förmedlat film till Sveriges Mediacentraler, skolor, föreningar och bibliotek. Filmo är ett varumärke inom Swedish Film AB som köper in, versionerar och bearbetar film för undervisningsbruk. Vi erbjuder pedagogiskt intressanta och underhållande filmer av hög kvalitet. Läs mer om Swedish Film.

Är du filmare eller har en filmidé?

Har du gjort filmer mot målgruppen skolor eller utbildning? Kontakta oss för hjälp med distribution och marknadsföring. Vi diskuterar gärna även nya filmidéer som kan passa för skolor.

Kontakta oss om du har frågor eller vill beställa.

Tel.  08-445 25 50 (vxl) | E-post: sandra.ortiz@filmo.se