Utbildningsfilm Engelska

Just so Darwin I – Why is the stick insect like a stick? (engelskt tal och text)

Säsong 1, del 3 av 6
What is camouflage? Grandad Charlie, an elderly tortoise, is playing hide and seek with his grandson Sam. He tells Sam a story about animals who took part in the world hide and seek contest - a clouded leopard, moon moth, chameleon, stick insect and flying gecko.

Sam, en 7-årig sköldpadda, älskar att höra sin farfar Charlie berätta historier om olika djur och varför djuren är som de är. De berättelser som Farfar Charlie berättar har förts vidare till honom genom generationer av sköldpaddor. Det började när en liten sköldpadda hörde dem för många, många år sedan. Varje berättelse har en eller två viktiga idéer baserade på Darwins teorier.

• Produktionsland: Storbritannien
  • Produktionsår: 2009