Utbildningsfilm Samhällskunskap/värdegrund

Trots all jävla skit – Oskiljaktiga!

Bella blir kär i en kille som uppmanar henne att testa cannabis på en fest och kompisen Claudia försöker då ingripa för att rädda Bella. Lucas lever i en dysfunktionell familj då pappan är gravt alkoholiserad och Lucas använder droger för att ”stå ut” med allt bråk i hemma. Av en ren tillfällighet får Lucas bror reda på att Lucas missbrukar droger.
Trots all jävla skit - Oskiljaktiga berättas med två parallella skeenden; Claudia & Bella och Lucas.

Bakgrundsinfo:
Filmen är producerad inom projektet ”Småkommuner mot droger”, där flera tusen elever i de tre kommunerna Ystad, Simrishamn och Staffanstorp tävlade om att skriva filmsynopsis, göra auditions till filmroller och skriva filmmusik till filmen, genom den drogpreventiva metoden ”Film For Real”, utvecklad av filmregissören Jan Linell som även har gjort ”Jag ska tacka dig från himlen sen”.

• Produktionsland: Sverige
  • Produktionsår: 2016