Spelfilm plus Drama

Red Dog: True Blue

Året är 1968 och 11-åriga Mick flyttar ut till sin farfars gård på den australiensiska landsbygden efter att ha förlorat sin pappa. Under ett oväder räddar Mick en hundvalp från att drunkna och de två blir oskiljaktiga vänner. När Micks farfar sedan bestämmer sig för att Mick istället ska bli ivägskickad till internatskola så rymmer han iväg med sin nya bästa vän. Detta samtidigt som en skogsbrand närmar sig gården.

Filmen bygger på boken med samma namn av Louis De Bernieres.

Red Dog: True Blue blev en lokal succé och filmen visades på Sundance filmfestival samt var öppningsfilmen både på Berlin filmfestival, Generation Kplus och på Stockholm filmfestival Junior 2017.

• Produktionsland: Australien
  • Bolag: Edge Entertainment