Spelfilm plus Komedi

The Duff

Bianca är en självsäker tjej som går sista året på high school. När hon får höra att hon omnämns som DUFF, Designated Ugly Fat Friend, till sina mer eftertraktade vänner krossas hennes världsbild. För att återuppfinna sig själv och kunna attrahera drömkillen Toby anlitar Bianca sin  gamla vän och granne Wesley, en av skolans populäraste killar, som kärlekscoach.

Skolans största mobbare Madison gillar inte alls att en DUFF umgås så nära med hennes ex-pojkvän, men en hemsk viral video kan inte stoppa barndomskompisarna Bianca och Wesley från att börja se på varandra med helt nya ögon och inse att alla är någons DUFF.

Rekommenderas för högstadiet och gymnasiet.

• Originaltitel: The Duff
  • Produktionsland: USA