Spelfilm Drama

PERCY, BUFFALO BILL OCH JAG

Ulf tror att det ska bli en vanlig sommar. Att han ska få åka till farfar och farmor på landet, få bada, retas med brorsan, vara med sina sommarkompisar och räkna farfars fisar om natten. Men så blir det inte. För i år blir han kär i Pia. Och så kommer Percy på besök, fast Ulf egentligen inte alls vill det. Och inte vill han att Percy ska dansa med Pia heller för den delen. Men det blir en sommar av äventyr, kärlek, svartsjuka och vänskap. Och en sommar då farfar förvandlas till den gamla västernhjälten Buffalo Bill! Filmen bygger på en bok av Ulf Stark och handlar om hans egen uppväxt i Stockholms skärgård under 1950-talet!
  • Originaltitel: PERCY, BUFFALO BILL OCH JAG
  • Produktionsland: SWE, DNK