Spelfilm Musik

PITCH PERFECT 2

I "Pitch Perfect 2" är The Barden Bellas tillbaks för att än en gång slå världen med häpnad. Det har gått tre år sedan the Bellas som första kvinnliga grupp tog hem den nationella A capella-finalen - och de gjorde med hjälp av sina unika röster, stil och attityd. Men en skandal vänder upp-och-ned på allt och tjejerna riskerar plötsligt att portas från skolan och därmed upplösas för gott. Deras enda möjlighet att åter bygga upp sitt renommé är att vinna A capella-VM i Köpenhamn. Filmen följer upp succén från 2012 om en grupp älskvärda losers med bara en sak gemensamt: sättet de låter när de får sjunga tillsammans.
  • Originaltitel: PITCH PERFECT 2
  • Produktionsland: USA