Spelfilm Barnfilm

ZAMBEZIA (2012)

På kanten av ett storslaget vattenfall, i hjärtat av Afrika, ligger den fantastiska fågelstaden Zambezia. Ledd av kloka och erfarne Sekhuru. Vår unga hjälte Kai lämnar sin avlägsna utpost mot sin Faders vilja, för att ansluta sig till prestigefyllda krigsflygs förbandet Hurricane som tränas av Ajax för att patrullera luftrummet och hålla Zambezia säkert. Kais far följer efter honom men fångas av den beräknande iguana ödlan Budzo som konspirerar för att attackera helgedomen. Kai och hans själs-frände Zoe måste samla alla sina flygande färdigheter tillsammans med en stor dos av diplomati för att rädda staden från Budzo dödliga sammansvärjning.
  • Originaltitel: ZAMBEZIA
  • Produktionsland: ZAF