UR Samhällskunskap

Barnafridskonferensen 2024 : Ett starkare skydd för barn i skyddat boende

Barn i skyddat boende har samma rättigheter som alla andra barn. För att tillförsäkra dem en uppväxt fri från våld måste vuxna lyssna på vad barnen har att säga. En diskussion kring utmaningar och rekommendationer. Medverkande: Ulrica Lindelöf, Länsstyrelserna, Sabina Gómez Jansson, Länsstyrelserna, Åsa Hjertström, utredare Jämställdhetsmyndigheten, och Natalie Söderlind, utredare Barnafrid. Moderator: Frida Johansson Metso. Inspelat i Crusellhallen i Linköping den 24 januari 2024. Arrangör: Barnafrid vid Linköpings universitet.
  • Originaltitel: Barnafridskonferensen 2024 : Ett starkare skydd för barn i skyddat boende
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Ulrica Lindelöf, Sabina Gómez Jansson, Åsa Hjertström, Natalie Söderlind, Frida Johansson Metso
  • Produktionsår: 2024