UR Pedagogiska Frågor

Bokmässan 2023 : En VR-skola med fokus på matematik

Matematikämnet har utmaningar, både gällande elevers resultat och attityd till ämnet. Projektet Växr vill möta utmaningarna genom att utveckla en virtuell lärstudio där eleverna kan utforska geometri och förståelse av tröskelbegrepp som är centrala inom matematikämnet. Ett samtal med Sandra Wissting, senior projektledare RISE, Petter Wannerberg, XR-utvecklare RISE, Lèv Grünberg, utvecklare Digitalisering för lärande, Kungsbacka kommun, Jacob Michelsen, forskare, interaktionsdesigner och utvecklare RISE, samt Martin Stenberg, rektor Montessori Mondial Kristianstad, och Gustav Kjellqvist, biträdande rektor på samma skola. Inspelat den 29 september 2023 på Svenska mässan i Göteborg. Arrangör: RISE.
  • Actors: Sandra WisstingPetter WannerbergLèv GrünbergJacob MichelsenMartin StenbergGustav Kjellqvist;
  • Originaltitel: Bokmässan 2023 : En VR-skola med fokus på matematik
  • Bolag: UR