headphones

UR Modersmål Och Minoritetsspråk

Der lunder vunder : Tsu leyzn problemen mit a sheyn maysele

Del 3 av 4. Barbara använder sig av sitt motto - "Det finns inget problem som inte kan lösas med en riktigt bra berättelse" - för att hjälpa världens mest otursamme inbrottstjuv som vill bli en helt alldaglig, vanlig människa. För att han ska förstå att det är hans tjuvande, och inte hans personlighet, som står i vägen för att nå målet berättar hon historien om David Finkelstein, den alldagliga mannen som blev en varulv. Frågan är bara om det kommer att räcka för att omvända en inbrottstjuv från en berömd tjuvfamilj, och om Barbaras historier även kan vara till hjälp i de två återstående mötena. De med en golem utan ork och en gast utan ro.
  • Actors: Tomas WoodskiNikolaj OlnianskyEmma Lopez Nelson;
  • Originaltitel: Der lunder vunder : Tsu leyzn problemen mit a sheyn maysele