UR Teckenspråk

Del 7 av 8. Tillsammans med Holger och Mortensen paddlar vi kajak genom Stockholms skärgård och träffar Sara som måste åka båt till skolan varje dag. På Landsort i södra skärgården ser vi väderstationen och Östersjöns horisont. I Bohusläns skärgård bland tätt byggda sjöbodar och röda klippor ser vi sälar och brännmaneter. Dessutom seglar vi med en gammal lotsbåt och besöker Sveriges västligaste öar, Väderöarna.
  • Originaltitel: Geografens testamente - eller Den stora Sverigeresan - teckenspråkstolkat : De tusentals öarna
  • Bolag: Stockholm-Köpenhamn för UR
  • Produktionsår: 2010