UR Biologi

Kroppsgranskarna - teckenspråkstolkat : När hormonerna tar över

Vad händer i våra kroppar när vi blir rädda, nervösa eller stressade? Läkarstudenten Linda utsätter sig för något som hon är riktigt rädd för - att åka Fritt fall på Gröna Lund. Sedan mäter stressforskaren Peter Friberg hennes nivåer av stresshormonet kortisol. För Stephan är en picknick en riktig skräckupplevelse på grund av alla småkryp. Han utmanar sin rädsla för att ta reda på hur man ska förhålla sig när stresshormonerna tar över mot ens vilja. Vår reporter Madelen följer med på ett fallskärmshopp.
  • Actors: Peter FribergStephan Wilson YüceyatakLinda SundströmPuran ChenMarie Söderström;
  • Originaltitel: Kroppsgranskarna - teckenspråkstolkat : När hormonerna tar över
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2015