UR Pedagogiska Frågor

Lärlabbet student : Utvärdering

Det finns olika metoder för att ta reda på hur undervisningen fungerat för eleverna. "Exit tickets" är små lappar som eleverna skriver efter lektionen. Lärarstudenten Cecilia Benson testar en egen "exit ticket". Angelika Kullberg är forskare i pedagogik vid Göteborgs universitet. Hon menar att ett viktigt syfte med utvärderingen är att försöka ta reda på vilka svårigheter eleverna upplever i ett visst ämne och sedan utforma undervisningen efter det. I studion finns också lärarstudenterna Alexander Antonisen och Malin Holmgren. Nyutexaminerade läraren Ellen Ljungqvist ger sina bästa tips.
  • Originaltitel: Lärlabbet student : Utvärdering
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Marita Ljungqvist, Cecilia Benson, Angelika Kullberg, Alexander Antonisen, Malin Holmgren, Ellen Ljungqvist
  • Produktionsår: 2017