UR Pedagogiska Frågor

Sett 2024 : Utbildning – det starkaste skyddet mot ett liv i utanförskap

Att gå i förskola, att klara av skolan och att gå ut gymnasiet är viktiga faktorer för att undvika att hamna snett senare i livet. Så hur kan man hjälpa elever som av olika skäl har svårt att nå målen i grundskolan eller inte går gymnasiet? I Uppsala arbetar man strukturerat för att hjälpa dessa barn. Här berättar Daniel Eskilson, biträdande utbildningsdirektör, och Gülbahar Saritas, lärare i arbetsgruppen Uppsam, om arbetet med särskilt fokus på barn och unga som är placerade i samhällsvård inom grundskolan. Inspelat på Settdagarna på Kistamässan den 17 april 2024. Arrangör: Easyfairs.
  • Originaltitel: Sett 2024 : Utbildning – det starkaste skyddet mot ett liv i utanförskap
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Daniel Eskilson, Gülbahar Saritas