UR Pedagogiska Frågor

Snart börjar vårterminen 2021, och med största sannolikhet kommer lärarna att behöva fortsätta använda sig av nya arbetssätt. Vad har fungerat bäst under det gångna året? Vilka tips och tricks kan man ta med sig för att skapa en så välfungerande skola som möjligt? Jenny Reichwald diskuterar med gästerna Einar Persson, tekniklärare på Tullinge Gymnasium, Anna Åkerfeldt forskare i digitalt lärande vid Stockholms universitet och Stig Gisslén, rektor vid Johan Skytteskolan.
  • Originaltitel: Skolstudion : Digitala lösningar och nya metoder under pandemin - vad fungerar bäst?
  • Bolag: Nexico för UR
  • Medverkande: Jenny Reichwald, Einar Persson, Anna Åkerfeldt, Stig Gisslén