headphones

UR Pedagogiska Frågor

Ett samtal med Khereddine Khaclouf, lärare i matematik och fysik på Brommagymnasiet, och Martin Younakhir, lärarstudent och lärare i engelska och svenska som andraspråk på Kungsholmens grundskola. Det handlar om hur det är att vara lärare och om övergången mellan lärarutbildningen och läraryrket. Khereddine, med fler än 20 år i yrket, berättar bland annat om hur det är att arbeta som lärare i Sverige efter att ha utbildats i Tunisien. Martin ger sin bild av vad som är svårast att hantera som nyexad lärare och önskar en separat helterminskurs för lärarstudenter helt fokuserad på planering. Samtalet spelades in den 4 oktober 2016.
  • Originaltitel: UR-Pedagogernas podcast : Din lärarkollega - Khereddine Khaclouf och Martin Younakhir
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Martin Younakhir, Khereddine Khaclouf