UR Pedagogiska Frågor

Barn känner väldigt tidigt att de "inte kan", men det är ofta på helt felaktiga grunder. Med lek- och lärspel kan man både angripa detta problem och lära barnen att förstå språk. Agneta Gulz berättar här om sin forskning kring barn mellan 3 och 6 år och hur de kan lära sig genom att lära andra. Inspelat den 25 augusti 2016 på Lunds universitet. Arrangör: Linnémiljön CCL och avdelningen för logopedi, foniatri och audiologi, Lunds universitet.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Barn med annorlunda språkutveckling : Smartare lek- och lärspel för barn
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Agneta Gulz