UR Pedagogiska Frågor

Barn som utsatts för våld och övergrepp har svårare att fungera tillsammans med andra och prestera i skolan än sina jämnåriga. Johan Melander Hagborg är legitimerad psykolog och doktorand i psykologi vid Göteborgs universitet. Här berättar han om hur barns skolgång påverkas av våld och övergrepp. Inspelat på Göteborgs universitet den 19 april 2018. Arrangör: Göteborgs universitet, FoU i Väst/GR, Västra Götalandsregionen/Folkhälsan, Länsstyrelsen och Göteborgs Stad.
  • Actors: Johan Melander Hagborg;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Barns livsvillkor : Så har barn utsatta för våld och övergrepp det i skolan
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2018