UR Pedagogiska Frågor

Åsa Hirsh, forskare i pedagogik, talar här om begreppet formativ bedömning, ett begrepp som används flitigt i svensk och internationell forskning. Hon anser att det behövs en mer kritisk hållning till begreppet. Frågor som är viktiga att ställa är exempelvis: Hur påverkas elevers lärande och välmående av formativa metoder? Hur används formativ bedömning i syfte att analysera och förändra undervisningen? Inspelat på Näringslivets hus i Stockholm den 11 februari 2016. Arrangör: Skolporten.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Bedömning för och av lärande : Forskningsnytt om formativ bedömning
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Åsa Hirsh