UR Pedagogiska Frågor

Alexander Kidelius är 16 år gammal och har hoppat över fyra år i skolan. Han studerar för närvarande andra året av kandidatprogrammet i Business and Economics vid Handelshögskolan i Stockholm. Här berättar han om sina upplevelser av skolgången och hur hans situation hanterades av skolan. Enligt honom saknas kunskap om hur särbegåvade barn bör undervisas. Inspelat den 11 december 2014 i Radiohuset i Stockholm. Arrangör: Mensa Sverige.
  • Actors: Alexander Kidelius;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Begåvning - tillgång eller belastning? : Särbegåvad och särbehandlad
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2015