UR Pedagogiska Frågor

UR Samtiden - Bokmässan 2021 : Den kompetenta eleven

Vilken kompetens behövs bland framtidens medborgare och hur kan skolan bädda för detta i undervisning? I dagens skola handlar det inte bara om att ge eleverna ämneskompetens, vi vill också att de ska bli empatiska demokratiska medborgare som värnar både jorden och dess människor. Hur omsätter man det i undervisningen? Medverkande: Niclas Fohlin, pedagogisk utvecklingsledare och författare, Ingrid Remvall, föreläsare och författare, och Jennie Wilson, lärare, pedagogisk utvecklingsledare och författare. Moderator: Emma Leijnse. Inspelat den 24 september 2021 på Svenska mässan i Göteborg. Arrangör: Studentlitteratur.
  • Actors: Emma LeijnseNiclas FohlinJennie WilsonIngrid Remvall;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Bokmässan 2021 : Den kompetenta eleven