UR Samhällskunskap

Ingrid Höjer är professor i socialt arbete vid Institutionen för socialt arbete vid Göteborgs universitet. Hennes forskning är inriktad mot barn och familj, med ett särskilt fokus på den sociala barnavården. Här berättar hon om sin forskning som även är en del av boken "Manifest - för ett socialt arbete i tiden". Inspelat den 29 januari 2019 på Folkets hus, Hammarkullen, Göteborg. Arrangör: Institutionen för socialt arbete, Göteborgs universitet.
  • Actors: Ingrid Höjer;
  • Originaltitel: UR Samtiden - För ett socialt arbete i tiden : Ungdomar med erfarenhet av samhällets dygnsvård
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2019