UR Värdegrund

Omfattande internationell forskning visar att mobbning är ett mänskligt beteende som är erkänt svårt att få bukt med. Silvia Edling, Peter Gill och Pelle Matton berättar om Gävlemodellen, som är ett samarbete mellan Gävle kommun, brottsförebyggarna i Gävle och Högskolan i Gävle. Projektet har pågått sedan 2011 och syftar till att förena forskning med praktik på ett systematiskt och fruktbart sätt. Inspelat på Högskolan i Gävle den 8-9 april 2021. Arrangör: Högskolan i Gävle.
  • Actors: Pelle MattonSilvia EdlingPeter Gill;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Forskardagarna vid Högskolan i Gävle 2021 : Gävlemodellen: Så minskade mobbningen med ny metod
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2021