UR Pedagogiska Frågor

Professor Maaike Hajer forskar vid Fakulteten för lärande och samhälle och berättar om vikten av att ge elever språkliga förutsättningar för att klara av skolan. Hon säger att språk inte bara är språkämnen utan att det finns olika ämnesspecifika språk som eleverna ska behärska. Hur ska lärare förmedla de ämnesspecifika språken? Hur kan elever lära sig hantera ämnets språk? Inspelat på Malmö högskola den 20 oktober 2015. Arrangör: Malmö högskola.
  • Actors: Maaike Hajer;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Malmöforskare föreläser 2015 : Måste språk och kunskapsutveckling gå hand i hand?
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2016