Hoppa till innehåll
  Vänligen logga in för att se på film

Här kan du skapa ett klipp

Obs! tidskoden blir inte alltid exakt. Klippet kan börja någon sekund före eller efter vald tid.
Ange tiden i formatet, (mm:ss)

Kopiera den skapade länken till adressfältet i din webbläsare

UR Pedagogiska Frågor

UR Samtiden - Matematik i kubik : En lärare + en elev = Intensivmatte

Görel Sterner, projektledare för Nationellt centrum för matematikutbildning vid Göteborgs universitet, säger att det är skolans uppgift att ge alla elever en möjlighet till optimalt kunnande när det gäller matematik. De svårigheter som finns kan förebyggas inom arbetet i klassen. Hon resonerar kring olika former av intensivundervisning och ger en rad konkreta exempel på arbete som pågår på olika skolor i landet, bland annat i Skövde. Hon talar också om dyskalkyli och om andra matematiksvårigheter, som att dyslexi kan stå i vägen för vissa matteövningar. Från Matematikbiennalen i Umeå i januari 2012. Arrangör: Umeå universitet.