UR Pedagogiska Frågor

Anledningarna till att vissa unga vägrar gå i skolan kan skilja sig mycket från en elev till en annan. Det är därför extra viktigt att lägga tid och resurser på att kartlägga varje persons individuella förutsättningar innan man inleder en behandling, säger Ia Sundberg-Lax och Robert Palmér från Magelungens program för hemmasittare. Inspelat den 12 oktober 2018 på Nalen i Stockholm. Arrangör: Akademi Magelungen.
  • Actors: Ia Sundberg-LaxRobert Palmér;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Råd och rön om problematisk skolfrånvaro och hemmasittare : Kartläggning och behandling
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2018