UR Pedagogiska Frågor

Vilka föreställningar tar förskolepedagogen med sig in i sitt arbete, och hur påverkar det barns möjligheter till en likvärdig skola? Ingrid Pramling Samuelsson, professor i pedagogik, och Susanne Thulin, universitetslektor i pedagogik, samtalar om hur lekfullt lärande öppnar nya dörrar för små barn. Inspelat den 9 maj 2017 på Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademien, Stockholm. Arrangörer: BUNT Science Kids, Lärarförbundet, Naturvetarna, Sveriges ingenjörer och Stiftelsen Företagsam.
  • Actors: Ingrid Pramling SamuelssonSusanne Thulin;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Små barns hjärnor och lekfullt lärande : Naturvetenskap i förskolan
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2017