UR Pedagogiska Frågor

Dr Murray Gadd, gästforskare från Nya Zeeland, berättar om vikten av att entusiasmera den unga kämpande eleven. Oftast handlar det om pojkar med skriv- och lässvårigheter. Ett knep Dr Gadd införde bland sina elever för att få loss skrivandet är så kallad "speed-writing", då tävlar barnen om vem som skriver flest ord på en minut. Inspelat den 9 mars 2016 på Aula Magna, Stockholms universitet. Arrangör: Specialpedagogiska institutionen på Stockholms universitet.
  • Actors: Murray GaddHelen Knutes Nyqvist;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Specialpedagogikens dag 2016 : Stöd till pojkar med skrivsvårigheter
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2016