UR Psykologi

Vetenskapsfestivalen 2023 : Extremt snabbt och otroligt långsamt

Vetenskapen har gett oss redskap att mäta tidsskalor långt bortom våra sinnens förmågor. Gesa Weyhenmeyer, professor på Institutionen för ekologi och genetik, och Bo Albinsson, professor på Institutionen för kemi och biokemi, samtalar om tid och om hur vetenskapen har ökat vår förmåga att förstå tiden i ett vidare perspektiv. Eller har den det? Samtalsledare är Samuel Bengmark, biträdande professor, Institutionen för matematiska vetenskaper. Inspelat den 22 april 2023 på Stadsbiblioteket i Göteborg. Arrangör: Vetenskapsfestivalen.
  • Actors: Gesa WeyhenmeyerBo AlbinssonSamuel Bengmark;
  • Originaltitel: Vetenskapsfestivalen 2023 : Extremt snabbt och otroligt långsamt
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2023