Utbildningsfilm Idrott Och Hälsa

Friskisspanarna

Viktor Åkerblom, känd programledare från TV och tre ungdomar Lisa, Nilo och Mattias, filmens s.k. FriskisSpanare, genomför i filmen spaningar på hur man som ung kan se till att må bra och hålla sig frisk inför framtiden. FriskisSpanarna spanar fram roliga motionstips för barn och ungdomar och tipsar om alternativ till ”skräpmat” genom att spana efter bra och näringsrik kost. Filmen FriskisSpanarna är en kulig, busig och underhållande utbildningsfilm, helt och hållet utan pekpinnar! Allt utifrån, perspektivet att barn och ungdomar mår bättre av bra matvanor och regelbunden vardagsmotion. I filmen medverkar bland andra den svenska världsstjärnan Carolina Klüft och dietisten Björn Bengtsson.