Spelfilm plus Drama/komedi

24 Hour Party People

From Madchester with love! Sex Pistols, Joy Division, New Order, Happy Mondays, Stone Roses, The Smiths. Alla har skapat musik som fortfarande äger många musikälskares hjärtan och många av banden har kommit till oss via TV-personligheten Tony Wilson, som startade Factory Records och som sedermera drev den världsberömda klubben Hacienda i Manchester. Från 70-talet och Sex Pistols första spelning för en publik på 46 personer, via 80-talet och sångaren Ian Curtis bortgång, till 90-talet och Happy Mondays uppgång och fall, följer filmen Tony Wilsons berättelse om sina öden och om en musikvåg vars hängivna fans blir fler och fler.

• Produktionsland: Storbritannien
  • Bolag: NonStopEntertainment