Spelfilm plus Dokumentär

All we have is now

Punkbandet Vulkano står redo att ta över världen. När resan börjar möter vi en trio i en källare i Skanstull bestående av tidigare Those Dancing Days-medlemmarna Cecilia Efraimsson och Lisa Pyk Wirström, och Rebecka Rolfart. Men inför den stora Los Angeles-resan, och spelningen för viktiga kontakter i den amerikanska nöjesbranschen, hoppar Rebecka av.

Guldbaggebelönade skådespelerskan Alexandra Dahlström (Fucking Åmål) regidebuterar med en närgången dokumentär med stort hjärta, om att starta ett punkband på 2010-talet.

Producerad av Göran Hugo Olsson (The Black Power Mixtape, Om våld m fl) och Story (At Night I fly, Belleville Bab med flera).

• Originaltitel: All We Have is Now
  • Produktionsland: Sverige