Spelfilm Komedi

SEX AND THE CITY

Carrie Bradshaw, en ”sexualantropolog” för att använda hennes egna ord, ligger bakom tidningskolumnen ”Sex and the City”. Idéerna till kolumnen hämtar hon ofta från sitt och sina tre bästa vänners liv; snälla och välartade Charlotte, tuffa Miranda och partypinglan Samantha. Filmen tar vid där tv-serien slutade. Carrie är tillsammans med Mr. Big och bor och jobbar på Manhattan. Miranda har gift sig med Steve, jobbar fortfarande som advokat och bor med sin familj i Brooklyn. Charlotte är gift med Harry och har adopterat ett barn från Kina. Samantha har bestämt sig för att pröva lyckan i Los Angeles där hennes pojkvän Smith Jerrod har blivit stor skådespelare. I filmen Sex and the City får vi följa de fyra väninnorna genom sex, kärlek och relationer i staden som aldrig sover.
  • Originaltitel: SEX AND THE CITY
  • Produktionsland: USA