UR Svenska

Helt blackout : Examen i talrädsla

Det har gått fem veckor sedan de fyra deltagarna träffade varandra och psykologen Anna Karlstedt för första gången. Nu ska de göra precis det som de då beskrev som fullständigt uteslutet att de skulle klara. Iris förbereder sig för att pitcha en programidé för chefer på P3, Sveriges Radio. Frida ska hålla ett föredrag om vintage på Tekniska museets Nördcafé, ett välbesökt forum för folk med ett starkt specialintresse. Sanel som drömmer om att bli varuhuschef ska få testa sin förmåga att engagera en publik. Hans utmaning är att hålla ett föredrag om säljteknik för elever på Sälj- och Marknadshögskolan. Nellys utmaning består i att presentera sin idé för beslutsfattare som kan vara intresserade av ett samarbete.