UR Pedagogiska Frågor

Lärlabbet : Hur ger man effektiv återkoppling till sina elever?

Hur ger man bra feedback till sina elever? Att ge bra återkoppling kan vara båda svårt och tidskrävande. Enligt aktuell forskning är den processorienterade återkopplingen - som fokuserar på styrkor, svagheter och råd - mycket mer användbar för eleverna än den återkoppling som består av betyg. Återkopplingen blir än mer effektiv om man jämför elevens aktuella kunskapsnivå med inlärningsmålet och sedan ger eleven strategier för hur de ska kunna uppnå målet.
  • Actors: Jenny ReichwaldJohan SanderJohan SamuelssonKatrin RakoczyCarol Dweck;
  • Originaltitel: Lärlabbet : Hur ger man effektiv återkoppling till sina elever?
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2019