UR Pedagogiska Frågor

Skola hemma - experterna : 14 april: Hur går det med SFI-undervisningen?

Vilka särskilda utmaningar innebär det att undervisa i SFI, svenska för invandrare, på distans? Catharina Johansson är SFI-lärare på Hyllie park folkhögskola i Malmö, och beskriver hur bloggen blivit ett nytt och viktigt verktyg för henne att dela ut uppgifter och kommunicera med eleverna på. Karin Sandwall, chef på Nationellt centrum för svenska som andraspråk, berättar om vilket stöd lärare har rätt till och efterfrågar tydligare riktlinjer från regeringen för om eleverna får vara i skolans lokaler. Programledare är Åsa Tolgraven.
  • Actors: Catharina JohanssonKarin SandwallÅsa Tolgraven;
  • Originaltitel: Skola hemma - experterna : 14 april: Hur går det med SFI-undervisningen?
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2020