Hoppa till innehåll
  Vänligen logga in för att se på film

Här kan du skapa ett klipp

Obs! tidskoden blir inte alltid exakt. Klippet kan börja någon sekund före eller efter vald tid.
Ange tiden i formatet, (mm:ss)

Kopiera den skapade länken till adressfältet i din webbläsare

UR Pedagogiska Frågor

UR Samtiden - Barn med annorlunda språkutveckling : Observera andra och skriv bättre

Att kunna berätta en historia är svårt om man har språksvårigheter. Ett sätt att jobba med detta är genom observation. Victoria Johansson, språkforskare, och Åsa Wengelin, lektor i svenska, berättar här om en studie där mellanstadieelever fick skriva en historia medan deras klasskompisar studerade dem. Inspelat den 25 augusti 2016 på Lunds universitet. Arrangör: Linnémiljön CCL och avdelningen för logopedi, foniatri och audiologi, Lunds universitet.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Barn med annorlunda språkutveckling : Observera andra och skriv bättre
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Victoria Johansson, Åsa Wengelin
  • Produktionsår: 2016
  • Ämnen: Pedagogiska frågor Specialpedagogik
  • Språk: Svenska
  • Speltid: 28 min
  • Tillgänglig till: 2025-06-30