UR Samhällskunskap

UR Samtiden - Bokmässan 2020 : Böcker som ger unga kraft

Den 1 januari 2020 blev barnkonventionen svensk lag. Alla barn ska ha samma rättigheter, bli tagna på allvar och lyssnade på. Nu visar litteraturen vägen. I detta samtal hör du Jason "Timbuktu" Diakité, Matilda Westerman, Elin Ek, Elaine Eksvärd och Birgitta Ohlsson som alla skrivit böcker som bryter tabun och informerar och inspirerar barn om deras rättigheter och möjligheter. Moderator är Josefine Sundström. Inspelat den 25 september 2020 på Fotografiska i Stockholm. Arrangör: Bonnier Carlsen.
  • Actors: Jason Diakité (Timbuktu)Matilda WestermanElin EkElaine EksvärdBirgitta OhlssonJosefine Sundström;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Bokmässan 2020 : Böcker som ger unga kraft
  • Bolag: UR