UR Värdegrund

UR Samtiden - Fokus jämställdhet : Jämställd styrning och ledning i skolan

Hur kan skolledare, utbildningsförvaltningar, politiker och rektorer bygga in jämställdhet i sin styrning och ledning, och vad behövs för att skolan ska leva upp till sina åtaganden? En paneldebatt med Johan Lilly Gyberg, undervisningsråd Skolverket, Sara Linge, ledningskonsult, Ingrid Sköldmo, barn- och ungdomsförvaltningen i Eskilstuna kommun, Gertrud Åström, jämställdhetexpert, och Susanne Johansson, rektor. Moderator: Vesna Prekopic. Inspelat den 2 oktober 2018 på Elite Stadshotellet i Eskilstuna. Arrangörer: Eskilstuna kommun och Sveriges kvinnolobby.
  • Actors: Sara LingeJohan Lilly GybergIngrid SköldmoGertrud ÅströmSusanne JohanssonVesna Prekopic;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Fokus jämställdhet : Jämställd styrning och ledning i skolan
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2018
  • Ämnen: Pedagogiska frågor Sociala relationer Värdegrund Genus och jämställdhet