UR Idrott Och Hälsa

Alla har inte samma förutsättningar när vi föds. Arvet påverkar hur vår hälsa kommer att bli under livet, men hur mycket? Forskningen på detta område är beroende av tillgång på tvillingpar med olika uppväxtmiljöer. Örjan Ekblom, professor och fysiolog vid GIH, föreläser. Inspelat den 19 maj 2022 på Gymnastik- och idrottshögskolan. Arrangör: Svensk förening för fysisk aktivitet och idrottsmedicin och Gymnastik- och idrottshögskolan.
  • Actors: Örjan Ekblom;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Fysisk aktivitet och hälsa på GIH : Fysisk aktivitet och hjärnhälsa - betydelse av arv och miljö
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2022