Vänligen logga in för att se på film
Pedagogiska frågor

UR Samtiden - Matematikbiennalen 2018 : Att få veta eller upptäcka

Mathias Nordqvist berättar om sin forskning inom matematikdidaktik vid Umeå universitet. Han har studerat elevers sätt att tänka när de löser matematiska problem. Resultaten visar att de elever som kom på egna lösningar på problem lärde sig mer än de elever som arbetade med traditionella sätt att lösa matematiska uppgifter i läroböcker. Inspelat på Karlstads universitet den 25-26 januari 2018. Arrangör: Karlstads universitet.

  • Originaltitel: UR Samtiden - Matematikbiennalen 2018 : Att få veta eller upptäcka
  • Produktionsår: 2018
  • Ämnen: Matematik, Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Pedagogiska frågor, Utbildningsvetenskaplig forskning
  • Speltid: 44 min
  • Språk: swe
  • Bolag: UR
  • Tillgänglig till: 2023-07-01