UR Pedagogiska Frågor

Hur lyckas man med automatisering när de yngsta eleverna ska lära sig matematik i skolan? Att jobba strukturerat med hjälp av spel, visuellt stöd och sånger kan vara ett sätt att stödja inlärning. Susanne Lantz, rektor i Tranås, berättar hur man kan använda dessa metoder, vilka fällor man kan gå i och hur man lyckas att få en progression i undervisningen. Inspelat den 31 mars 2022 på Linnéuniversitetet i Växjö. Arrangör: Linnéuniversitetet.
  • Actors: Susanne Lantz;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Matematikbiennalen 2022 : Automatisering i addition och subtraktion
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2022