UR Pedagogiska Frågor

Matematikundervisningen är sällan hållbar om inte eleverna får en ordentlig förståelse för de matematiska begreppen. Elever som har ett begränsat akademiskt språk tycks ha svårt att följa med i undervisning av mer förklarande karaktär. Susanne Prediger, professor i matematik, berättar varför ett förbättrat språk kan leda till en bättre matematisk förståelse. Inspelat den 31 mars 2022 på Linnéuniversitetet i Växjö. Arrangör: Linnéuniversitetet.
  • Actors: Susanne Prediger;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Matematikbiennalen 2022 : Språket är nyckeln till en hållbar matematikundervisning
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2022