Hoppa till innehåll
  Vänligen logga in för att se på film

Här kan du skapa ett klipp

Obs! tidskoden blir inte alltid exakt. Klippet kan börja någon sekund före eller efter vald tid.
Ange tiden i formatet, (mm:ss)

Kopiera den skapade länken till adressfältet i din webbläsare

UR Svenska

UR Samtiden - Perspektiv på lättläst : Är det lätt att skriva lättläst?

Vad är det som gör att en text blir lättläst? Tre författare samtalar om hur de tänker, vad de måste tänka på och, framför allt, vad de väljer bort när de skriver. Medverkande: Annelie Drewsen, lärare och författare, och Emma Frey-Skött, författare. Moderator är Andreas Palmaer. Inspelat den 21 oktober 2021 på Svenska barnboksinstitutet. Arrangör: Svenska barnboksinstitutet och Centre for Childhood Research in Literature, Language and Learning (CHILLL), Linnéuniversitetet.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Perspektiv på lättläst : Är det lätt att skriva lättläst?
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Annelie Drewsen, Emma Frey-Skött, Andreas Palmaer
  • Produktionsår: 2021
  • Ämnen: Svenska Skrivande
  • Speltid: 33 min
  • Tillgänglig till: 2025-06-30