Hoppa till innehåll
  Vänligen logga in för att se på film

Här kan du skapa ett klipp

Obs! tidskoden blir inte alltid exakt. Klippet kan börja någon sekund före eller efter vald tid.
Ange tiden i formatet, (mm:ss)

Kopiera den skapade länken till adressfältet i din webbläsare

UR Svenska

UR Samtiden - Perspektiv på lättläst : Fenomenet lättläst - definitioner och historik

Vad är det som gör en bok mer eller mindre lätt att läsa? Sverige har ovanligt bred utgivning av lättlästa böcker. Varför? Lena Maria Nordstrand, lättlästutvecklare, föreläser. Inspelat den 21 oktober 2021 på Svenska barnboksinstitutet. Arrangör: Svenska barnboksinstitutet och Centre for Childhood Research in Literature, Language and Learning (CHILLL), Linnéuniversitetet.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Perspektiv på lättläst : Fenomenet lättläst - definitioner och historik
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Lena Maria Nordstrand
  • Produktionsår: 2021
  • Ämnen: Svenska Litteraturhistoria och författarporträtt
  • Speltid: 29 min
  • Tillgänglig till: 2025-06-30