UR Svenska Som Andraspråk Och Sfi

UR Samtiden - Specialpedagogikens dag 2016 : Nyanlända och lärande

Vad är skillnaden i inlärning och bemötande för nyanlända elever i en stor respektive liten kommun i Sverige? Hur påverkar elevens skolgång i hemlandet kunskapsutveckling och inlärning i den svenska skolan? Monica Axelsson, professor i tvåspråkighet, har studerat hur skolans lärare kan samarbeta för att ge den nyanlända eleven maximala möjligheter. Här presenterar hon sina resultat. Inspelat den 9 mars 2016 på Aula Magna, Stockholms universitet. Arrangör: Specialpedagogiska institutionen på Stockholms universitet.
  • Actors: Monica Axelsson;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Specialpedagogikens dag 2016 : Nyanlända och lärande
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2016