Hoppa till innehåll
  Vänligen logga in för att se på film

Här kan du skapa ett klipp

Obs! tidskoden blir inte alltid exakt. Klippet kan börja någon sekund före eller efter vald tid.
Ange tiden i formatet, (mm:ss)

Kopiera den skapade länken till adressfältet i din webbläsare

UR Historia

UR-val - på lätt svenska : Barnens århundrade, 1930-tal

Med hjälp av arkivfilmer berättas hur man levde och om viktiga händelser under 1930-talet. Ulf Stark berättar om Karl-Erik vars pappa är frisör och kan skapa de mest hårresande frisyrer. Han var duktig. Och det är alla andra i familjen också - till och med hunden. Men vad ska det bli av Karl-Erik? Pappa är lite bekymrad. Då bestämmer sig Karl-Erik för att bli filmstjärna!